donderdag 25 november 2010

The Insiders stellen teleur

Bij The Insiders organiseren ze hun grootste campagne ooit: maar liefst 4500 Insiders mogen de Wake-up Light van Philips testen. Maar toch is er iets heel vreemds aan de gang, wat trouwe Insiders tegen de borst stoot.

Na de eerste preselectie bleken er namelijk te weinig inschrijvingen te zijn. Reden was dat Insiders gevraagd werd om een waarborg te geven via kredietkaart of een storting op een bankrekening. En heel wat nieuwe leden waren (om begrijpelijke redenen) niet happig om deze waarborg te geven. Ik, en met mij heel wat andere oudere leden hadden geen enkel probleem om een waarborg te geven, omdat wij The Insiders al lang kenden. Ik had me dan ook nog de eerste dag opgegeven om deze leuke lamp te testen.

The Insiders besloten dan (in overleg met Philips) om de waarborg te laten vallen. En wat gebeurde er? Plots begon alle "bange" leden zich wél in te schrijven. Het gevolg was veel erger dan we hadden kunnen verwachten: van alle "oude" leden die wél een waarborg hadden gegeven, is bijna niemand geselecteerd. Het lijkt er sterk op dat de motivatie die we moesten opgeven, niet of nauwelijks in overweging werd genomen. Ik had bijvoorbeeld gezegd dat ik al heel lang de Philips lamp wilde kopen, en dat ik door het testen over de streep zou kunnen getrokken worden. Maar helaas, Philips/The Insiders gaven liever leden die geen geld voor een waarborg hebben de kans om een lamp te testen die zij naar alle waarschijnlijkheid toch niet gaan kopen.

Dit gegeven in combinatie met andere campagnes waarvoor ik niet geselecteerd werd, maken mijn teleurgesteld in The Insiders. En ik ben niet de enige, als ik de berichten op de website mag geloven. Bovendien wacht ik al 6 maanden op mijn bioscoopticket dat al meerder keren beloofd werd.

Sommige Insiders hebben hun account al afgesloten. Persoonlijk vind ik dit een stap te ver. The Insiders vragen om te wommen. Ik denk dan ook dat het beter is om onze teleurstelling via wom-acties uit te drukken.

4 opmerkingen:

  1. Beste Thorgal67,

    We krijgen inderdaad heel wat hevige reacties van onze trouwe Insiders op het feit dat ze niet voor deze Wake-up Light campagne van Philip geselecteerd werden. We begrijpen de ontgoocheling en verontschuldigen er ons voor indien verwachtingen gecreëerd werden die niet ingelost zijn.

    De selectie van de uiteindelijke deelnemende Insiders is, zoals altijd, eerlijk verlopen op basis van de selectiecriteria van de klant en de motivatie van de Insiders. Garantie op deelname aan campagnes kunnen we nooit geven.

    Tijdens de preselectie is de werkwijze van de campagne veranderd. Het borgsysteem dat oorspronkelijk werd toegepast viel hierdoor weg. Dit heeft geen impact gehad op het al dan niet selecteren van insiders voor deze campagne.

    We rekenen op jouw en de andere Insiders hun begrip en steun aan onze volgende campagnes.

    Michèle voor het Insiders team.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het helemaal met je blog eens! Dergelijke reactie is wel een erg zwak excuus! Want mensen die een borg afgeven zijn juist de mensen die serieus willen testen en ook zuinig met het product om zullen gaan aangezien ze een borg hebben moeten betalen.
    Het valt me dan ook zwaar tegen dat er nu gegrepen wordt naar het zinnetje: "Garantie op deelname aan campagnes kunnen we nooit geven.".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind niet dat we zielig zijn, zoals een zekere Glompert beweert.
    Ook ik ben niet geselecteerd en teleurgesteld. Ik sluit me aan bij wat Fantje en Warskinny al eerder geschreven hebben, en vind niet dat wij daarom zielig zijn. Ik ben ook niet altijd geselecteerd geworden, en leg me daar altijd bij neer. Het is normaal dat wij geen garantie hebben dat wij geselecteerd worden, maar iets meer transparantie zou leuk zijn. Bij een gelijkaardige website (Buzzers) krijg je bijvoorbeeld altijd feedback op het einde van een campagne (hoeveel deelnemers, hoeveel rapportjes, reactie van de klant enz...) maar dat mis ik dus hier wel. Kijk, als ze bij de start van de campagne hadden gezegd dat nieuwe leden voorrang kregen (wat ze bijvoorbeeld hebben gezegd bij de start van de Herta campagne : alleen leden die nog geen Herta campagne hadden meegemaakt, zouden geselecteerd worden) dan zouden trouwe insiders zoals die hierboven niet teleurgesteld zijn. Ons dus 'zielig' noemen is er wel een beetje over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. teleurstellingen zijn altijd lastig te verwerken, groot of klein. het enige jammere altijd is dat wanneer er 1 teleurstelling komt, iedereen meteen is vergeten hoevaak ze iets wel hebben mogen testen! overal op de site staat ook duidelijk aangegeven dat, wanneer je trouw womt en blogt, je meer kans maakt op een volgende keer, maar....geen garantie! en als ik het zo terug lees zijn er ook zat mensen die WEL geselecteerd zijn uit de ' oude ' leden of die borg hebben gegeven. vind het jammer dat je dan zoiets als hier boven terug leest. Bovendien vind ik niet dat je mag oordelen over andere, ik bedoel, je schrijft dat ineens de ' bange' mensen zich wel inschreven, is dat bang? of zijn er ook mensen die dat simpel weg niet kunnen missen, of het niet vertrouwen om zomaar ergens geld te storten ( dit is NIET mijn mening, maar ik kan me andere zo voorstellen). waarom meteen oordelen als er een ' teleurstelling ' is? denk gewoon terug aan de keren dat je WEL heb mogen testen....

    BeantwoordenVerwijderen